Eerste week Berkeley - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Wouter Deurzen - WaarBenJij.nu Eerste week Berkeley - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Wouter Deurzen - WaarBenJij.nu

Eerste week Berkeley

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

02 Juli 2009 | Verenigde Staten, Berkeley

Zojuist heb ik twee weken colleges achter de rug. Op donderdag en vrijdag heb ik geen colleges, maar dat betekent niet dat ik een overschot aan tijd heb. Ik volg twee vakken, een inleidend vak in city planning en een vak over historische preservatie in California. Voor beide vakken moet ik erg veel lezen. Daarbij moet ik elke week een berg opdrachten maken en zijn er een paar grote doorlopende opdrachten. Het is een stuk intensiever dan in Nijmegen. Veel studenten werken hier nog een paar dagen in de week. Ik heb geen idee hoe ze dat volhouden.
Ik heb wel het idee dat ik me hier beter vermaak dan de meeste studenten uit mijn klassen. Ik heb ontzettend veel mensen leren kennen in het i-house waar ik verblijf. Zo zijn we al een paar keer met wat internationale studenten uit het i-house naar San Francisco geweest. Afgelopen zondag was daar de gay pride. Dat wordt jaarlijks gehouden in San Francisco en was een aanrader volgens mijn travelguide. Dit is volgens mij wel vergelijkbaar met die in Amsterdam. We hebben toen lekker in het zonnetje gezeten met overal muziek en kleurrijke mensen. Het viel me wel op dat er weinig andere bezoekers waren, volgens mij trekt Amsterdam meer mensen buiten de gay community om.
Als we iets ondernemen met studenten uit het i-house is dit vaak met een paar Nederlanders, een fransman, enkele Duitsers en Libanezen. Zo zijn we vorige week naar wat 'fratparties' geweest. Dat zijn een soort amerikaanse dispuutshuizen, waar de drank vaak snel op is of onvindbaar. Bier zijn ze niet echt dol op. Ze drinken liever sterke rommel. Daarbij zijn ze gek op 'beerpong' en spelen ze dit het liefst de hele avond lang, wat ik zelf een beetje vreemd vind. Het lijkt soms wel een soort van sjoelcompetitie met kleurrijke bekers als je net binnenloopt. Gisterenavond zijn we nog wat wezen drinken in een café in Berkeley. Wellicht dat we op 4 july naar San Francisco gaan, dat schijnt wel mooi te zijn met vuurwerk enzo.
Verder heb ik enkele excursies gehad met een van mijn vakken en een paar rondleidingen in de buurt over preservatie (behoud/conserveren). Een opgraving van een huis van 150 jaar. Tsja ze hebben hier helaas weinig oude geschiedenis, met sporen van de Romeinen ofzo. Ook voor andere opdrachten moet ik regelmatig op pad.
Het i-house bevalt tot nu toe erg goed. Ik heb al veel mensen leren kennen en over het algemeen is iedereen erg vriendelijk en ondernemend. Het eten zit er grotendeels ook bij in (12 maaltijden per week). Er is drie maal daags (2 keer in het weekend) een uitgebreid lopend buffet in een soort kantine. Het eten is erg internationaal. Tot nu toe was Grieks, Mediteraans, Afrikaans, Indiaans en Amerikaans eten. Omdat hier veel Aziaten wonen is er in ieder geval veel rijst elke dag. Ik kan niet bepaald zeggen dat het goed is met voor de lijn. Daarom heb ik een sportkaart gehaald voor $10,-. Tot nu toe ben ik een paar keer wezen zwemmen.
Ik hoef me hier dus niet te vervelen. Bijgevoegd zijn enkele foto's, waaronder van de gay pride in San Francisco. Voor wie dat interesseerd, ik ben in het i-house aangekomen met beide koffers en daarbij waren het ook nog daadwerkelijk mijn eigen koffers.

  • 02 Juli 2009 - 06:54

    Fleur:

    Genoeg te doen zo te zien!!

    groetjes

  • 02 Juli 2009 - 09:17

    Your Oldest Brother:

    Hey dude, zo te zien vermaak je je wel met de gay community in SF ;-) En leuk dat je zo gemakkelijk mensen leert kennen in dat IHouse. En je hebt ook goed weer zo te zien. Succes met beerpong!Groeten uit het pittoreske Alphen aan den Rijn, P

  • 02 Juli 2009 - 09:55

    Lia:

    En wij maar denken dat Hólland een fietsland is! Het kijkt inderdaad wel leuker met onderschriften bij de foto's! Echt leuk om zo een beeld te krijgen van Californië/SF! Ik ga uiteraard ook op facebook even je filmpjes checken!

    Je had Bram erg blij gemaakt. Sowieso is zo'n pakje krijgen al erg leuk, maar hij draagt zijn pet nu met trots. Aangezien hij vanaf gisteren zijn haren aan het verliezen is (:-{), zal hij hem nog hard nodig hebben ook.

  • 02 Juli 2009 - 20:54

    Jonge & Knappe Broer:

    Ha Woutje, 4 dagen weekend heb je goed geregeld! Foto's zijn mooi en erg herkenbaar (lijken op onze foto's uit de states). Ook leuk dat je met zo'n interessante mix van culturen optrekt! Laat snel weer wat van je horen. Groeten J&J

  • 05 Juli 2009 - 10:54

    Bert En Lies:

    Test voor de weblog. De vorige reacties zijn niet doorgekomen

  • 05 Juli 2009 - 10:58

    Bert En Lies:

    Wouter, veel te beleven in San Francisco. Interessant om veel mensen uit verschillende culturen te ontmoeten. Leuke foto's doorgestuurd.

  • 06 Juli 2009 - 08:40

    Kara:

    Hee Wouter! Klinkt allemaal erg leuk. Hoe zijn de vakken eigenlijk? die inleiding in city planning lijkt me wel interessant. italie was tr echt superleuk, jammer dat je er niet bij kon zijn, maar jij maakt nu zoveel nieuwe internationale vrienden. daar kunnen wij van t IP vast niet tegenop. veel plezier!! xx

  • 06 Juli 2009 - 12:11

    Rutger:

    Deurzen, ziet er leuk uit op die foto's zeg. Je zit dan ook dichtbij de 'meest Europese' stad van de States;) (of was dat nou Boston..) Ik hou je in de gaten!

  • 12 Juli 2009 - 08:15

    Rik Bleize:

    Mooi dat je het naar je zin hebt in Berkeley. Toch wel een goede keuze he, dat I-House! Ruby Skye in San Francisco al gespot?
    Veel plezier nog.

    Groet,
    Rik

  • 14 Juli 2009 - 17:11

    Jolie:

    Hee Wouter!
    How's life in the States?
    Hard aan het studeren hoor ik.
    Inge en ik hebben net lekker een mediteraanse maaltijd genuttigd in het zonnetje op jullie terrasje. Heerlijk:)
    En we hebben lekker geshopt en Inge is eigenaresse van een super leuk jurkje waarin ze je op Schiphol komt ophalen, you should be looking forward to september 5th ;)!

    Groetjes Jolie

  • 15 Juli 2009 - 07:07

    Abbink:

    Ha woutertje,
    Alles goed? Ziet er allemaal super relaxed uit. Hopelijk is het dat ook! Veel plezier nog!
    gr. Abbink

  • 16 April 2010 - 08:03

    Inge:

    Hey Wouter,
    Ik ga komende zomer ook naar Berkeley, en ik ben momenteel ingeschreven voor 2 vakken van elk 3 units. Ben enerzijds echter wat bang voor de studielast van 6 units waardoor er niet veel tijd zou over blijven voor sightseeing, anderzijds bang voor verveling als ik maar 1 vak zou volgen :s Zou jij je verveeld hebben met slechts 1 vak van 3 units voor 6 weken?
    Groetjes,
    Inge

  • 16 April 2010 - 08:04

    Inge:

    Als je tijd vindt, mag je me by the way een antwoord doormailen naar ingeblockmans@hotmail.com :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Berkeley

Wouter

Actief sinds 12 Juni 2009
Verslag gelezen: 1467
Totaal aantal bezoekers 40693

Voorgaande reizen:

20 Juni 2009 - 05 September 2009

Summerschool Berkeley + rondreis USA West

Landen bezocht: