Aankomst Amerika - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Wouter Deurzen - WaarBenJij.nu Aankomst Amerika - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Wouter Deurzen - WaarBenJij.nu

Aankomst Amerika

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

21 Juni 2009 | Verenigde Staten, San Francisco

Allereerst iedereen nog bedankt voor de smsjes! Gisterenavond ben ik na een lange reis aangekomen in mijn hotel in het centrum van San Francisco. De vlucht bleek overboekt, dus als ik een dag later zou vertrekken zou ik een hotelovernachting kunnen krijgen, $300 en een vlucht van een dag later in business class. Hier had ik helaas geen tijd voor. Ik had nog nooit eerder overgestapt tijdens het vliegen, dus dat vond ik wel een beetje spannend. Het bleek uiteindelijk allemaal totaal niet mee te vallen. Op Chicago was ik zo door de eerste beveiliging heen. Vervolgens moest ik anderhalf uur op mijn koffers wachten, terwijl mijn aansluitende vlucht precies anderhalf uur later vertrok. Ook de andere passagiers die doorreisden waren flink gestresd. Na een hoop tegenstrijdige berichten van de united crew en een hoop geren stond ik om kwart over drie bij de voorlaatste security te wachten in de rij. Na navraag of mijn aansluitende vlucht al was vetrokken bleek dat deze een uur vertraging had door een defecte airco. Ik had dus dikke mazzel. Uiteindelijk kon ik alsnog mee. Door problemen de dag ervoor op het vliegveld van chicago (O'hare) was ook deze vlucht flink overboekt. Daarom ging mijn reis verder per boeing 747, met meer beenruimte dan de geplande 767. Dus dat viel ook al niet tegen. Naast me zaten een moeder en zoon die terugkwamen van familiebezoek. Zij boden me aan om me af te zetten bij mijn hotel, aangezien ze toch met de auto werden opgehaald. Dennis, haar man en Pam vertelden dat mijn hotel in een niet al te beste buurt lag. Hier kwam ik niet veel later achter.
Het hotel bleek prima en is net helemaal opgeknapt. In de straat stikt het echter van de zwervers, drugsgebruikers, hoertjes en ander gespuis. Gisterenavond had ik afgesproken met John om nog wat te gaan drinken. John gaat ook aan Berkeley studeren en had al een hele reis door Amerika achter de rug. We waren elkaar eerder tegengekomen in Amsterdam op een borrel van Nederlandse studenten die hier ook gaan studeren. Het biertje viel overigens erg zwaar na 25 uur op te zijn geweest (het was 6 uur 's ochtends NL tijd). Daarna terug naar mijn hotel gegaan, even ontspannen een bad genomen en gaan slapen.
Zojuist heb ik mijn ontbijtje achter de kiezen. Deze leek karig met cornflakes, brood en jam, maar dit viel best mee. De Amerikaanse wafels die ze ter plaatse bakken viel behoorelijk zwaar. Na een wafel leek ik zowat te ontploffen. Ik ben geen slechte eter, maar ik snap niet dat ze zoiets eten 's ochtens. Ik ga zo nog wat foto's maken, aangezien dit gisteren niet is gelukt door de drukke reis. Daarna vertrek ik met John naar mijn verblijf voor de komende acht weken in Berkeley.

  • 21 Juni 2009 - 19:41

    Lia:

    Je merkt het wel: ik maak er een prestigewedstrijd van om de 1ste te zijn die op j log reageert ;-))
    Maar goed dat je geen week in dit hotel hoeft te blijven dus, gezien de buurt... Alhoewel het natuurlijk nog maar de vraag is of je in je dorm nog een ontbijtje klaargemaakt krijgt. Ik ben bang, Wouter, dat je dat dan zelf moet verzorgen!!! Afzien of genieten?

  • 21 Juni 2009 - 20:25

    Scotty:

    Hé Wouter!

    Heb je de juiste koffer meegenomen op het vliegveld?

    Veel plezier in SF en B!

  • 21 Juni 2009 - 20:53

    Rik:

    Scotty, je haalt me de woorden uit de mond! Wouter en vliegen is natuurlijk altijd een daverend succes! Klinkt goed daar Wouter! Muchos Plezieros!

  • 22 Juni 2009 - 08:46

    Jurriën:

    Ha Wouter,

    mooi dat je veilig bent aangekomen. Zal nog wel ff aftasten zijn in het begin.
    Heel veel plezier!

    PS. Ik ben ook wel benieuwd of je de goede koffer heb meegenomen.

  • 22 Juni 2009 - 09:08

    Carolien:

    Hee Wouter,
    Ik ben gek op die Amerikaanse pannekoeken en wafels bij het ontbijt. Als je een beetje je best doet, kun je er straks een heleboel op en hoef je de rest van de dag niet meer te eten! Veel plezier en veel foto's maken hoor! Groetjes Carolien

  • 22 Juni 2009 - 18:38

    Jeroen:

    Goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen! En zolang je het gespuis niet mee naar binnen vraagt voor een kopje koffie, komt het helemaal goed. Hoe bevalt het trouwens om met 2 koffers rond te sjouwen?;)

  • 22 Juni 2009 - 19:00

    Thijs:

    He man mooi dat je goed aangekomen bent, maar hoe kun je business class afwijzen :P dan had ik de eerste dag wel laten schieten daar !! (ik hoop dat ik dat ik die deal ook krijg :))

    maar maak er iets moois van en veel plezier

  • 23 Juni 2009 - 08:51

    Esther Snoeks:

    Hee Wouter!

    Leuk, zo'n site! Ik heb je eerste verhaal al met plezier gelezen.. Ik ga t allemaal volgen!

    Veel plezier daar!

    Groetjes Esther

  • 23 Juni 2009 - 10:07

    Jolie:

    Hee Wouter!
    Mooi dat je goed bent aangekomen. Hoe bevallen de eerste dagen op de uni?
    Gister een gezellige avond gehad bij Ing en Thimo, volgens mij mist hij zn baasje nu al;)
    Have fun!
    Groetjes Jolie

  • 23 Juni 2009 - 15:52

    Lies:

    nou Wouter vandaag pas op je pagina gekeken , slecht he. Maar ik wist natuurlijik toch alles al. Ben benieuwd naar je 1e dag op de campus.

  • 24 Juni 2009 - 15:08

    Maria V D Heijden:

    Hallo Wouter,
    Had graag nog een goeie reis willen wensen vorige week donderdag, maar was erg laat terug uit Limburg. Maar bij deze veel succes met je studie. Het lijkt me een hele ervaring, Zowiezo was dat de reis al zo te lezen. Heb op het moment een volle baan en erg druk, maar denk wel aan je en zal beslist af en toe even iets schrijven. Veel succes en maak er wat van!!! Groetjes van tante Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Wouter

Actief sinds 12 Juni 2009
Verslag gelezen: 780
Totaal aantal bezoekers 40749

Voorgaande reizen:

20 Juni 2009 - 05 September 2009

Summerschool Berkeley + rondreis USA West

Landen bezocht: