Studeren :-( - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Wouter Deurzen - WaarBenJij.nu Studeren :-( - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Wouter Deurzen - WaarBenJij.nu

Studeren :-(

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

16 Juli 2009 | Verenigde Staten, Berkeley

Nadat ik de eerste weken veel tijd heb besteed aan nieuwe mensen ontmoeten en de omgeving verkennen, heb ik me de afgelopen paar weken helaas ook steeds meer moeten neerleggen op de studie. Desondanks heb ik ook nog veel leuke dingen gedaan. Het is de laatste paar dagen erg warm geweest, dus ik ben regelmatig met wat mensen naar het zwembad geweest om verkoeling te zoeken. Ook ben ik weer naar de nodige fratparties geweest, al is het de laatste dagen wat rustiger. Afgelopen weekend heb ik met twee andere Nederlandse jongens, John en Joris en twee Duitsers fietsen gehuurd in SF. We zijn we door SF gefietst, over de golden gate bridge naar Sausolino, een badplaats in de buurt. Het fietsen beviel me prima en viel niet tegen ondanks de vele heuvels en dalen. We hadden goede fietsen, maar de prijs waar daar dan ook naar. Op de brug was het nogal druk vanwege een loop om aandacht te vragen voor borstkanker. Hierdoor was er een kilometers lange stoet van wandelaars in de tegenovergestelde richting, waardoor we overal doorheen moesten slalommen. De gedachte achter deze actie is natuurlijk zeer goed, al had ik het idee dat veel amerikanen voornamelijk meeliepen om zelf in de picture te staan en om aandacht te vragen. Uiteindelijk zijn we met een veerpont teruggegaan van Sausolina naar San Francisco.
De afgelopen week heeft voornamelijk in het teken gestaan van de aankomende 'midterms'. Dit zijn een soort tentamens midden in het blok. De bibliotheek in het i-house puilt dan ook uit van de studenten, net als de dinning hall overigens. Ruim een week geleden zijn er 200 studenten aangekomen die een summersessie volgens van 6 weken en dus twee weken later beginnen. Het is duidelijk te merken dat het een stuk drukker is. Aanstaande maandagochtend heb ik mijn eerste en enige midterm. Dit weekend vertrek ik echter ook met John en Joris, Frank (Duitsland) en Ilias (Frankrijk) naar Los Angelos. Het wordt nog even uitvogelen hoe en wanneer ik mijn midterm kan leren. Daarnaast heb ik al enkele opdrachten moeten inleveren, wat vaak resulteerde in nachtwerk. Ook ben ik druk bezig met mijn casestudy over het behoud van een oude school in Berkeley, samen met een klasgenoot. Zodoende heb ik helaas dit keer wat minder foto's die ik kan toevoegen.
Up-date: Bij dit verslag zitten nu ook foto's van anderen toegevoegd. O.a. van enkele fraternity parties en de fietstocht. Met dank aan John en Miguel.

  • 16 Juli 2009 - 08:09

    Fleur En Marcel:

    hey Wouter,

    dat zijn toch nog best veel foto's?!
    Fijn om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt. Ga zo door! en succes maandag.

    Groetjes Marcel en Fleur

  • 16 Juli 2009 - 08:25

    Wouter Van Deurzen:

    Klopt, ik heb ook wat foto's toegevoegd van anderen. Daar zitten foto's tussen vanaf het begin.
    Bedankt, ik zal het hard nodig hebben.

  • 16 Juli 2009 - 08:48

    Kara:

    hee wouter! dat zijn echt veel foto's hoor!! echt heel leuk om te zien met wie je daar allemaal mee omgaat. is het leuker dan ons intensive programme? ;) haha! vanavond ga ik tr met vincent en tjeerd eten, een mini italia-reunie.. durf het bijna niet te vragen, maar hoe gaat t met je scriptie? en succes met je midterm! xx

  • 16 Juli 2009 - 10:26

    TanteLia:

    Hoi Wouter,
    Vanmorgen is \inge meegeweest met Bram! Het was erg gezellig en ze vertelde ook al dat jij ook hard moest werken. Gelukkig lees ik, en zie ik op de foto's, dat je ook tijd neemt om te genieten.
    Enjoy!!!!

  • 16 Juli 2009 - 21:23

    Jeroen & Jessica:

    Het wordt tijd voor een nieuwe pose; die prodent smile staat zo'n beetje op iedere foto!! Succes net je mid-term!
    Leuk om te lezen en te ZIEN dat je het naar je zin hebt.

    Groeten J&J

  • 17 Juli 2009 - 15:40

    Pieter:

    Dat ziet er allemaal vet relaxed uit! Dat was toch maar een goed plan om naar het buitenland te gaan dacht ik zo ;-)
    Veel plezier nog en succes met je tentamen. Groeten, Pieter

  • 18 Juli 2009 - 13:37

    Thijs:

    Aan de foto's te zien heb je een goede tijd daar ! Veel succes met de midterm

  • 18 Juli 2009 - 16:23

    Lies:

    Nou Wouter ik kan zien dsat je geniet leuk! Wel druk zulke dagen , maar dan hoef je je ook niet te vervelen. Leuk om ook foto's tge zien van ander studenten. Ben benieuwd naar de verhalen.

  • 21 Juli 2009 - 15:15

    Pieter:

    Hoe ging je midterm eigenlijk??

    Gr Pieter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Berkeley

Wouter

Actief sinds 12 Juni 2009
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 40721

Voorgaande reizen:

20 Juni 2009 - 05 September 2009

Summerschool Berkeley + rondreis USA West

Landen bezocht: