Weekend LA, Eerste Midterm en Winecountry trip - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Wouter Deurzen - WaarBenJij.nu Weekend LA, Eerste Midterm en Winecountry trip - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Wouter Deurzen - WaarBenJij.nu

Weekend LA, Eerste Midterm en Winecountry trip

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

28 Juli 2009 | Verenigde Staten, Berkeley

Inmiddels heb ik weer een drukke anderhalve week achter de rug. Het weekend na mijn vorige verslag ben naar LA geweest. Samen met Joris, John (beide NL) en Ilias (Frankrijk) en Frank (Duitsland) hadden we een auto gehuurd. Via highway 1, wellicht een van de mooiste wegen langs de Stille Oceaan zijn we vertrokken in onze huurauto Debbie. Debbie is een Mazda 6 (niet echt een fullsize sedan naar Amerikaanse maatstaven) met het kenteken 'debbie'. De eerste stop was Monterey, een mooi badplaatsje met een zeehond met een paar meter visdraad daaraan. De tweede stop was Santa Barbara, een erg mooie badplaats, met veel dure huizen. Hier hebben we tevens overnacht.
De volgende dag zijn we vertrokken naar Venice Beach, LA. Onderweg zijn we nog gestopt in Malibu, een surfoort. Aangekomen in Venice Beach, Santa Monica (LA) hebben we de middag doorgebracht op het strand. De zee was erg ruig, waardoor je de hele tijd werd omgegooid en meegesleurd door de golven. De strandwachten waren daardoor erg alert. Helaas moest ik 's avonds studeren, aangezien ik maandag een midterm had, terwijl de rest op stap ging. Helaas ben ik hier ook voor mijn studie, waardoor ik een compromis moest zoeken. Op zondag zijn we nog over de Walk of Fame gelopen en door Beverly Hills gereden en over de Rodeo Drive. LA was niet geweldig, ik had er meer van verwacht. We zijn zondag ook terug gereden. Het was de hele dag gigantisch warm, ruim 40 graden. Op een tussenstop, vlakbij een woestijn leek het net of je voor een grote fohn liep als je uit de auto stapte.
De volgende dag vroeg op voor mijn eerste en enige midterm. Door alle drukte had ik niet zoveel kunnen studeren als ik had gewild. Ik had dan ook geen idee hoe mijn midterm was gegaan. Vandaag heb ik mijn punt terug gekregen, een B+, dus ik kan niet echt klagen.
Tijdens het weekend in LA had ik een van mijn korte broeken weggegooid, vanwege een winkelhaak. De achterzak van een andere korte broek liet een beetje los. Het was dus tijd om te shoppen. Zoals bekend zijn mannen hier niet echt dol op, dus ging ik met wat dames op stap naar San Francisco. In SF ging ieder zijn eigen weg. De prijzen vielen niet tegen, zeker de aanbiedingen niet. Het resultaat waren een korte broek bij Abercrombie & Fitch, twee t-shirts bij Bloomingdale's en nog twee korte broeken bij Calvin Klein. Vervolgens met al mijn tassen nog een hapje gegeten in de Cheesecake Factory. Waarschijnlijk was dit mijn duurste dag tot nu toe, maar met de huidige koers en de aanbiedingen viel het nog niet tegen. Bij terugkomst moest ik snel omkleden, aangezien er een feest was in het I-housecafe. Dit feest was niet echt geweldig, aangezien het erg druk was en iedereen dronken was. Het was dan ook redelijk snel afgelopen door een vechtpartij.
Afgelopen zaterdag op een 'Deluxe winecountry trip' geweest met Joris, John en Frank en Sebastian (Beide uit Duitsland). Met de bus langs drie wijnboeren in de bekendste Californische wijnstreek. De gemiddelde leeftijd in de bus lag waarschijnlijk rond de 50. Waar de gemiddelde Nederlander in Frankrijk op zijn slippertjes naar de wijboer gaat, gaat men hier in de USA bij voorkeur met de limo naar de wijnboer. Wijn is hier heel hip en men is er dan ook erg trots op. We hadden lekker veel wijntjes geproefd en wat extra flessen gekocht om ook in de bus wijn te kunnen proeven. Aangezien we om 6.30 opmoesten staan, waren we 's avonds gesloopt.
Deze week staat wederom in het teken van de studie. De laatste weken komen in zicht en ik moet nog veel afronden, waaronder mijn bathe. De foto's van de afgelopen anderhalve week zijn wederom bijgevoegd. Morgenavond ga ik naar een baseball game in SF en dan is het weer even afgelopen met de pret. De volgende update zal daarom waarschijnlijk minder foto's bevatten.

Wouter

  • 28 Juli 2009 - 07:09

    Jessica:

    Ziet er goed uit Wouter! Vooral die wijnproeverij ;-) Ben wel een beetje jaloers, gelukkig is het een goede afleiding van werk, om even jouw foto's & reisverslag te lezen!
    Succes met studeren!

  • 28 Juli 2009 - 15:48

    Pieter:

    Gefeliciteerd met je midterm! Leuke foto's zeg. Geniet er maar van en succes met de studie!
    Gr Pieter

  • 28 Juli 2009 - 16:21

    Lies:

    Schitterend Wouter, ik zou bijna jaloers worden. Als ik naar Amerika zou gaan lijkt me deze streek wel wat. Een vraagje, heb je geen korte broek gekocht, het is daar toch 40 graden!
    Geniet ervan en ook nog wat swtuderen.
    xxxmama

  • 28 Juli 2009 - 17:33

    Wouter Van Deurzen:

    Jawel, volgens mij staat er ook dat ik drie nieuwe korte broeken heb gekocht?

  • 28 Juli 2009 - 19:51

    Lia:

    Calvin Klein korte broeken volgens mij zelfs!!! Mag ik de tas? ;-))
    Het ziet er inderdaad allemaal geweldig uit! Op dit moment trekt familie Bos (je weet wel: Marianne, zus van Marcel, met haar gezin) ook door Amerika. Ze hebben net gelogeerd in Azusa, schijnt vlakbij LA te zijn. Maar nu zijn ze richting Disney getrokken, dus volgens mij al weer voorbij jou.

  • 28 Juli 2009 - 22:41

    Marc Leijen:

    Hey Wouter,
    Goede investeringen!
    Een korte broek is ook altijd handig met zo'n temperaturen.
    Ben benieuwd naar je "life adventures".
    Qua bezetting missen we je, maar we missen het meest je gezellige inbreng.
    Verder nog wat wijzer geworden met Iphones?
    Sucses met je studie en tot snel.

    Keep it cool.

    Groetjes uit het drukke Bernheze :)

    Marc
    en de rest wensen je "good luck"

    See you

  • 28 Juli 2009 - 23:26

    Marc Leijen:

    Hey Wouter,
    Goede investeringen!
    Een korte broek is ook altijd handig met zo'n temperaturen.
    Ben benieuwd naar je "life adventures".
    Qua bezetting missen we je, maar we missen het meest je gezellige inbreng.
    Verder nog wat wijzer geworden met Iphones?
    Sucses met je studie en tot snel.

    Keep it cool.

    Groetjes uit het drukke Bernheze :)

    Marc
    en de rest wensen je "good luck"

    See you

  • 05 Augustus 2009 - 17:37

    Bert:

    Mooie foto's die een goede indruk geven van de omgeving. Veel succes met het afronden van de studie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Berkeley

Wouter

Actief sinds 12 Juni 2009
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 40731

Voorgaande reizen:

20 Juni 2009 - 05 September 2009

Summerschool Berkeley + rondreis USA West

Landen bezocht: