Roadtrip deel 2: Las Vegas en Nationale Parken - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Wouter Deurzen - WaarBenJij.nu Roadtrip deel 2: Las Vegas en Nationale Parken - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Wouter Deurzen - WaarBenJij.nu

Roadtrip deel 2: Las Vegas en Nationale Parken

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

30 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Sedona

Mijn vorige verslag is weer eventjes geleden, dus het is weer tijd voor een up-date. Op dit moment heb ik weer internet, al werkt het niet super. Sommige dagen hebben we helemaal geen internet, wat overigens best lastig is met het voorbereiden van de volgende dag. Ook met het regelen van het gedoe rondom mijn bachelorthesis. Ik heb op dit moment geen toestemming om aan mijn master te beginnen, aangezien ik mijn thesis niet heb af gekregen voor vertrek. Hoofdzakelijk buiten mijn schuld om. Het maakt het de reis er niet leuker op, maar ik probeer me toch maar te focussen op deze ontzettend mooie reis. Daarbij heb ik mijn vakken in Berkeley wel gehaald met een B+ en een A. Dit laatste vak werd ook gegeven aan graduate studenten, dus ik ben erg blij met dit resultaat. Via facebook heb ik ook nog redelijk veel contact met de andere ex-bewoners van het i-house en enkele oude berkeley studiegenoten.
De afgelopen dagen hebben we heel veel nationale parken bezocht en Las Vegas. De foto's heb ik vanzelfsprekend weer bijgevoegd. Allereerst zijn we naar Death Valley geweest. Het park doet zijn naam eer aan, het was er namelijk erg warm, ruim 40 graden. Het park was erg indrukwekkend en veel groter dan verwacht. Veel belangrijke punten hadden namen die van doen hadden met de duivel. De dag erna zijn we naar Las Vegas geweest. Hier was het ook erg warm, ruim 40 graden. Het deed niet veel onder voor Death Valley qua temperatuur. Na een rit over de strip zijn we naar een gunshop geweest. Hier heeft Thijs met vier verschillende geweren geschoten. Van een handpistool tot aan een uzi en schotgun. Wat erg bizar was, was dat de meeste posters waarop je kon schieten of terroristen waren of etnische minderheden als afro-amerikanen en aziaten. 's Avonds zijn we van casino naar casino gelopen over de strip. De meeste casino's hebben dezelfde opzet; veel fruitauomaten, speeltafels in het midden en wat restaurants daaromheen, veelal fast-food overigens. De fonteinschows van de Bellagio waren erg mooi, ook de vulkaanshow verderop was indrukwekkend. De casino's waren toch al erg indrukwekkend en groot. Wat wel vervelend was, waren de vele mexican die kaartjes uitdeelden van schaars geklede damen voor 06-lijnen. De strip stond bezaaid met mexicaanse families die opdringerig de kaartjes in je hand probeerden te duwen. Ook verkochten ze water, dat kwam wel goed uit vanwege de hitte. Je kon er ook gratis met de limo, de eindbestemming was dan wel een stripclub ofzo. De twee dagen erna zijn we naar Bryce Canyon geweest. Een van vele parken met rode rotsformaties (red-rock). Bijna alle landschappen in Utah en Arizona worden hierdoor gekenmerkt. De tweede dag hebben we hier een drie uur lange tour doorheen gemaakt met ATV's (grote quads). De volgende dag zijn we naar Capitol Reef en Arches geweest. In dit laatste park hebben we een lange hike gedaan in 'devils garden' aan het eind van de dag. Dit bleek langer en avontuurlijker te zijn dan verwacht. Dwars over smalle, hoge rotsformaties met diepe afgronden en veel wind. We waren een paar keer bijna verdwaald in de 'middle of nowhere' en kwamen in het donker weer bij de auto aan. De volgende dag zijn we naar drie plaatsen geweest; Canyonlands, Lake Powell en Natural Bridges. Eergisteren zijn we het eerste deel van de dag naar Monument Valley geweest. Welbekend van vele western films. Daana zijn we doorgereden naar de Grand Canyon. Een rit van ruim vier uur naar de noordzijde, want dat was het dichtste bij volgens de GPS. Toen we hier 's avonds aankwamen toch maar even gekeken waar het hotel lag. Dit was hemelsbreed slechts 30 mijl verderop. Echter lag er een grote canyon tussen, waardoor de rit bijna vijf uur duurde. Daarbij konden we op het einde het hotel maar met moeite vinden. Gisteren zijn we ook naar de Grand Canyon geweest overdag. Dit was nog groter en uitgestrekter dan verwacht. Ook hier hebben we gehiked, net als in vele andere parken. Sinds gisterenavond verblijven we twee dagen in Sedona. Vandaag hebben we een scenic tour gedaan door de omgeving. Bij toeval stuitten we daarbij op een Ghost town. Hier woonden nog enkele mensen die dit hadden ingericht als een soort museum met veel oude meuk. Als het oud en roestig was stond het er wel. Van een oude werkende zaagmolen tot aan een oude brandweerwagen. Allemaal verzameld door een oude man met een langr grijze baard, een tuinbroek en een hoed. Langzaam aan gaan we nu richting L.A., waar we de laatste dagen doorbrengen. Inmiddels met een andere auto, want de Ford Escape had een waarschuwingslampje van de motor dat maar niet uitging. Nu hebben we een grote witte Chevie Equinox. Een dikke SUV met een 3,4 liter V6 en 4WD. Helaas heeft deze maar 185pk. Binnenkort meer over de trip naar L.A.

• 30 Augustus 2009 - 09:35

Moniek:

Heee Wouter!!!

Zo te zien vermaak je je goed daar in the USA!! Leuk om al je verhalen te lezen en de foto's te kijken :)...
    Ik wil je vast een hele goede terugreis wensen!

Xx Moniek

• 30 Augustus 2009 - 10:53

Lia:

Wat een prachtige dingen zie jij allemaal! Je foto's zijn zo mooi, dat je er straks wel posters van kunt maken. Als ik ooit nog naar Amerika ga, kom ik jou om tips vragen!

• 30 Augustus 2009 - 11:43

Daniel:

Hee Wouter en Thijs!

Wat een ontzettend mooie natuur daar zeg, echt prachtig! Hele mooi foto's gemaakt daar!

Las Vegas ziet er ook mooi uit, op een eigen manier dan wel. Wat een kitsch overal, maar toch gaaf om het een keer in het echt te zien! Het is vast geen toeval dat de hotels uit dat bordspelletje sterke vergelijking tonen met de gebouwen daar ;-)

Veel plezier nog de laatste dagen, en alvast een goede thuisreis gewenst!

Groets, Daniel

• 30 Augustus 2009 - 12:11

Tante Thea:

Geweldige foto's!! Geniet van je laatste week! Tot gauw, Tante Thea.

• 30 Augustus 2009 - 18:41

Lies En Bert:

Heel veel mooie foto's. Geniet maar van de laatste vakantieweek.

• 03 September 2009 - 21:46

Jolie:

Hee Wouter!

Je foto's zien er prachtig uit, echt een indrukwekkend landschap. Zal weer even wennen zijn als je zaterdag land op ons platte kikkerlandje!
    Heb zelf mijn eerste stageweek erop zitten en heb er een goed en tevreden gevoel aan overgehouden.
    Ik ben vanavond gezellig Inge aan het vergezellen:)
    Tot gauw! groetjes Jolie