Inpakken (letterlijk) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Wouter Deurzen - WaarBenJij.nu Inpakken (letterlijk) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Wouter Deurzen - WaarBenJij.nu

Inpakken (letterlijk)

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

04 September 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ik zie hier tussen mijn koffers de laatste spulletjes in te pakken, aangezien we morgenvroeg weer richting het koude kikkerlandje vertrekken. Ik heb een supertijd gehad hier, maar dat blijkt al wel uit mijn vorige verslagen lijkt me. Het is hier al midden in de nacht en we moeten er vroeg uit, dus ik houd het deze keer een beetje kort.
Bij ons vertrek vanuit Sedona hebben we nog een trail gehiked door een mooi bosachtig gebied met een beekje. Vanuit Sedona zijn we enkele dagen geleden een gokstadje, Laughlin gegaan. Dit stadje trok vooral veel oude en dikke Amerikanen die een gokje wilden maken. Het hotel was in een casina met pal daarachter de Colorado rivier. Langs de oever heb ik trouwens nog een stinkdier zien lopen. Helaas heb ik nog steeds geen poema, beer of ratelslang gezien.
Daarna zijn we richting Palm Springs vertrokken. Dit is een stadje midden in de woestijn met veel geld en relatief ontzettend veel zwembaden per inwoners. Eén op vijf of zes geloof ik. Daarvoor zijn we nog langs Joshua Trees National Park geweest. Een natuurpark tussen de Colorado woestijn en de Mohave woestijn. Erg warm dus. Een heel ander landschap dan de andere parken. Afgezien van het feit dat het hier een woestijn betreft, was het weer vrij mild. Het was niet een hele hete woestijn. Blijkbaar is een ondraaglijke hitte niet een kenmerk van alle woestijnen.
Vanuit Palm Springs zijn we naar L.A. vertrokken. Niet alvorens ik mijn schoenen, die inmiddels versleten waren, in een schoenenboom heb gehangen. In L.A. bleek dat ons hotel aan Sunset Boulevard lag, op een steenworp afstand van Holleywood Boulevard. De kamer is echter behoorlijk oud en best smerig. Dat is een beetje jammer, al hebben we over het algemeen niet mogen klagen. We hebben steeds een vrij grote kamer gehad met ieder een groot tweepersoonsbed. In dit hotel komen we iedere dag wel een of meerdere kakkerlakken tegen in de badkamer. Die beesten kunnen behoorlijk groot worden en gaan niet zo maar dood. Behoorlijk smerig dus. Gisteren hebben we voor het laatst de auto gehad. Toen zijn we allereerst door L.A. wezen touren; Griffith Park, voor het uitzicht, dikke villawijken en Rodeodrive. Daarna zijn we langs de stranden gegaan. Allereerst Venice Beach, Malibu en tenslotte Santa Barbara. Hier was ik al eens geweest enkele weken terug, maar het blijven ontzettend mooie stranden en de route is schitterend. Tenslotte hebben we de auto terug gebracht met bijna 3000 miles op de teller. De Ford Escape had ook al rond de 1500 miles op de tripmeter staan, dus we hebben behoorlijk lopen touren hier. Ik ga nu echt de laatste dingen inpakken en dan lekker slapen.

Tot snel en bedankt voor alle interesse en reacties in de ontzettend gave tijd die ik hier heb gehad!

Wouter

  • 04 September 2009 - 12:25

    Daniel:

    Wat een ontzettend gave trip hebben jullie toch gemaakt! Erg leuk om te lezen, en de foto's zijn ook goede afleiding hier op kantoor - het afstuderen is begonnen... ;-(

    Goede reis en hopelijk tot snel. Ben benieuwd naar jullie verdere verhalen!!

    Groets, Daniel

  • 04 September 2009 - 13:11

    Auke:

    Zozo, 6 zwembaden per huis is niet niks nee. Wouter(tje), tot snel en dat we snel weer een biertje mogen drinken samen!

  • 04 September 2009 - 13:11

    Abbink:

    Wat heb jij een dikke kop gekregen zeg. Maar volgens mij heb je het wel echt super naar je zin gehad. Balen dat je weer bijna naar huis toe moet?
    ik spreek je later!

    Gr. Abbink

  • 04 September 2009 - 17:31

    Lies En Bert:

    Wouter en Thijs

    Jullie een goede terugreis toegewenst en tot morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Wouter

Actief sinds 12 Juni 2009
Verslag gelezen: 2002
Totaal aantal bezoekers 40722

Voorgaande reizen:

20 Juni 2009 - 05 September 2009

Summerschool Berkeley + rondreis USA West

Landen bezocht: